perjantai 19. helmikuuta 2016

laihtunut (?) tissi

Eilen suihkussa ihmettelin hieman leikattua rintaa. Nyt, kun sädehoidon aiheuttama turvotus on vihdoin kokonaan laantunut, tuntuisi siltä ikään kuin rinta olisi jotenkin kevyempi. Ja pehmeämpikin.

No, toki tietysti pehmeämpi ilman sitä tursotusta, mutta eri tavalla kuin oikea rinta. Eli nyt se möykyn poisto alkaa vasta tuntua. Tai sitten mä vaan kuvittelen, olen meinaan aika hyvä kuvittelemaan olemattomia.

Silmämääräisesti arvioidessa ei ainakaan mitään kokoeroa ole havaittavissa ja rintaliivin kuppikin täyttyy ihan entiseen malliinsa ääriään myöten, mutta sellaista erilaista 'keveyttä' on havaittavissa kyllä, kun kädellä punnitsee.

En muista kyllä pätkääkään, minkä kokoinen pala sieltä lähti. "Hyvällä marginaalillahan" se möökö saatiin poistettua, mutta mitä tuo nyt meikäläiselle maallikolle kertoo, ei yhtään mitään. Oletan, että sellaisen keskikokoisen potun verran sieltä lähti, joten saattaisihan sellainen hävikki jo tuntuakin painossa.

Ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan rintarauhaskudoksenkin alkaa vähentyä. Näin olen ymmärtänyt käyvän, jahka hormonituotanto hiipuu. Milläköhän aikataululla sekin sitten tapahtuu ? Ei muuten, mutta että tietäsi ajoissa ostaa pienemmät rintaliivit. Oi, mä niiiiin odota sitä päivä tulevaksi ! Tosin multa saattaa kyllä löytyä (lue: no, ihan taatusti löytyy!) vanhoja hyväkuntoisia wannabe-rintsikoita tuolta kaapin perukoilta. Niitä, joihin olen kuvitellut vielä joskus mahtuvani, mutta joihin en vähään *köh* aikaan ole todellakaan mahtunut. No, ehkä mä vielä mahdunkin, kuka tietää.

VieläOliJotain:
Surullisia rintasyöpätarinoita olen kuullut eri puolilta ja sellaiset koskettavat syvältä. Maailmassa vääryyttä riittää, se on vaan totuus. Itse olen joka päivä äärimmäisen kiitollinen siitä, että selvisin vain tällaisella "kolmen kuukauden syövällä".

2 kommenttia:

  1. Vaikea ottaa kantaa, mutta jotenkin tuntuisi, että sen poiston voisi huomata rinnan painossa.
    Täytyy kyllä sanoa, että onneksi selvisit näin vähällä. Kyllä sitä siinäkin murehtimista on yhdelle ihmiselle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, vaikka tietty kun massaa on näin paljon, niin suhteessa rinta pienenee vähemmän kuin jos olisi pienemmät 'rinat'.

      Joo, mä olen kyllä onnenpekka tässä asiassa ollut. :)

      Poista